nvffdummy_logos

Torslanda IK – Nordvarmlands FF 1-2 (0-0)

0-1 Kojadinovic
0-2 Nimcevic

Nikitovic

Trajcev,Babic,Jonsson,Nimcevic

Dobric,Classon (Harvey),Vukanac

Johannesson (Konjanovski),Malic(Radulovic),Kojadinovic

Vi tog alla tre poäng borta mot ett riktigt bra Torslanda IK som skapade mest chanser av alla motståndare vi haft i div 2. Många snabba omställningar en ribträff, en stolpträff och flera farliga nickar och skott som Marko räddade. Men vi saknade inte heller målchanser.
George och Miralems friläge i första halvleken och flera situationer när vi slarvade sista passet.

Archie började andra halvlek istället för Andreas och Ivan kom in sista 20 minuter som var händelserika. Först träffade Ivan stolpen framspelad av Goran och det viktiga första målet i 75 min gjorde George framspelad av Damir och Brajje.
Torslanda svarade direkt men nu har vi marginalerna på våran sida. En straffsituation och varning for filmning (Ivan lyfter bollen över malvakten som kom sent). Brajje och Archie spelade fram till Goran som säkert gjorde 2-0 !!!
Torslanda nickade in reducering bara två minuter senare men inget mer hände fram till matchens slut.

Brajje ,George och Damir får lite extra beröm, Ivan blev varnad och är avstängd nästa match men vi får tillbaka Bartek som missade den här matchen.

Mille